lauantai 28. tammikuuta 2017

Kerholaisten ajatuksia: "Miksi tykkään kirjoittaa?"


”Pidän sanoista
Pidän kynän liikkeestä paperilla
Kirjainten muodosta Teksti usein yllättää Kun antaa sen vain tulla Ei ole turhaa sanaa Kirjoitettuun tekstiin voi myöhemmin palata Voi hämmästellä ja ihmetellä viisaita ajatuksiaan Joita ei ehkä sellaisiksi kirjoituksen hetkellä edes ymmärtänyt” -Anne

"Ensiksikin minulla on hyvin aikaa,toinen tekijä on torjua dementiaa. Sukumme miehistä muutamalta ovat sanat  alkaneet kadota jonnekin jopa alle seitsenkymppisenä. Kuvittelen, että pidän tällä tavalla yllä ikäänkuin jotakin sanapankkia. Tämä tapa on minulle luontaisempi kuin esimerkiksi täyttää sanaristikoita. En ole kovin sujuva ilmaisemaan itseäni suullisesti.
 
Minulle tuottaa siis tyytyväisyyttä kun huomaan pystyväni ilmaisemaan ajatuksiani melko sujuvasti. Jos saan mieleeni jonkun kiinnostavan aiheen se usein alkaa ikäänkuin elämään sisälläni. Usein pohdin jotakin tekstiä vaikkapa kävely- tai hiihtolenkillä. En voi kieltää etteikö tunnu mukavalta kun kun joku esim. somessa tykkää sepustuksistani tai kommentoi niitä. Olen viihtynyt Louhelan kirjoituskerhossa."  -Mehtäpena
 
 
"Olen myöskin lukenut paljon. Kirjoittaminen lähtee ajatuksista, jotka pyörivät päässä. Joskus ne laittaa paperille ja muotoilee itselle sellaiseen muotoon josta pitää. Niitä joutuu lukemaan ja korjaamaan monta kertaa." -A.R.
 
 
 
 

Ei kommentteja: